Sinemada
nevi şahsına münhasır sıfatına en uygun yönetmenlerden olan, kendine has sinema
diliyle ya çok sevilen ya da nefret edilen bir isim haline gelen Peter
Greenaway’in kitabı Agora Kitaplığı’ndan çıktı. Vernon-Marguerite Gras’ın
hazırladığı kitapta Greenaway’in zekasına, mizahına ve sinemasının diğer sanatlarla
olan etkileşimine tanık olmak mümkün.
Arka
Kapak yazısından bir kesit;
“Hayattan
bir kesit değildir film, dünyaya açılan bir pencere değildir. Hiçbir şekilde
‘doğal’ ya da ‘gerçek’ bir şeyin kopyası değildir. İyi sanat yapay olmalı ve
bir kurgu olarak dikkat toplamalıdır. Yani sinema, düz hikâye anlatmak yerine,
içerik ya da hikâyeden uzaklaşarak görüntü, kompozisyon ve çerçevenin yaratılıp
yoğrulabileceği bir anlam katma sürecine yoğunlaşmalıdır. Kendimi hâlâ
sinemayla uğraşan bir ressam gibi görmemin sebebi budur. Ben bir nevi,
resimlerimi beyazperdede yapıyorum.”
“Ben
kesinlikle anaakım sinemaya ait değilim, onun asıl temsilcilerinden sayılmam.
Ben daha ziyade kenarlarda bir dipnotum. Benim gözüm kıta Avrupa’sında.
Fikirler sinemasını seviyor, metafor ve sembol peşine düşüyorum; deneme
tarzında, teorik mülahazalar olarak filmler çekiyorum. Bu yüzden benim sinemam
bir ironi, paradoks ve çelişki sinemasıdır, kahramanlarım da hep Calvino,
Kundera gibi büyük yazarlar, Resnais, Godard, Antonioni ya da Pasolini gibi
büyük yönetmenlerdir.”
Künye
Derleyen:
Vernon-Marguerite Gras
Türkçesi: Selim Özgül
280 sayfa
1. basım: Eylül 2014
Fiyatı: 20 TL
Türkçesi: Selim Özgül
280 sayfa
1. basım: Eylül 2014
Fiyatı: 20 TL
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınız onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.