Yayın
hayatına matbu devam eden Hayal
Perdesi Sinema Dergisi’nin Temmuz-Ağustos 2015 tarihli 47. sayısı çıktı.
Derginin Vizyon sayfalarında Kuzu, Yüzündeki
Sır (Phoenix) ve Taksi Tahran (Taxi)
filmlerinin eleştirileri yer alıyor. Vizyon görmeyen filmlerin incelendiği Vizyon
Ötesi’nde ise Ex Machina var. Portre sayfalarında
ise Cafer Penahi’nin filmografi değerlendiriliyor.
Türk
Sineması Araştırmaları’nda Yeşilçam’da üç binden fazla film afişi yapan Erol
Ağakay, Kamera Arkası’nda ünlü sinema makyözlerinden Derya Ergün, Akademi’de
“Türk Sinemasında Beden ve Hastalık Temsilleri” tezini hazırlayan Nuray Hilal
Tuğan ile yapılan söyleşiler yer alıyor.
Perspektif sayfalarında Dilara
Bostan Walt Disney’in masal uyarlamalarındaki kadın temsilini incelerken,
Zeynep Gemuhluoğlu Jean-Luc Godard’ın son filmi Dile Veda’yı (Adieu
au langage) Giorgio Agamben’in sinemasal yaklaşımı üzerinden ele alıyor.
Canlandırma sayfalarında Rus ve
Sovyet animasyonunun tarihi gelişimi inceleniyor.Malumatfuruş’ta ilk
animasyonculardan Charlotte ‘Lotte’ Reiniger’in kendine mahsus tekniği silüet
animasyonu tanıtılıyor. Belgesel Odası’nda ise Wim Wenders imzalı
Salgado belgeseli Toprağın Tuzu (The Salt of the Earth)
var.
Açık
Alan’da
geçen yılın çok konuşulan filmlerinden Çocukluk (Boyhood), Sinefil’de
bir faşizmin en etkileyici anlatımlarından Pan’ın Labirenti (El
laberinto del fauno),Eskimeyen Filmler’de ise Atıf Yılmaz klasiği Aaahh
Belinda yeni yaklaşımlar ile ele alınıyor. Uzaktan Kumanda sayfalarında
ise Mozart in the Jungle dizisinin ilk sezonu
değerlendiriliyor. “Neden Film Seyrediyoruz” sorusunu bu sayımızda felsefeci
Oktay Taftalı cevaplıyor.
Dergiye
Nereden Ulaşabilirim?
Hayal
Perdesi’ne
tüm Türkiye’de D&R mağazalarında ulaşabilirsiniz.
İnternet
Satışı: babil.com, kitapyurdu.com, dergiyurdu.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınız onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.